Spire · Tekst

Et menneskeliv

Takk til dere som var der.

Takk til legen som så.
Takk til legen som hadde tid.

Takk til mamma som lagde mat,
som kjørte meg,
som hørte på meg.

Som var hos meg når jeg gråt,
når jeg ikke var tilstede,
når det stormet som verst.

Som aldri ga opp.

Takk til familien,
som ga meg rom,
ga meg tid,
ga meg rom.

Takk til de som sendte melding.
Til de som brydde seg.
Til de på gata som møtte meg med et smil.

Takk til dere som tok vare på meg
når jeg ikke kunne ta vare på meg selv.

Takk for at det finnes medisiner,
for at det finnes andre veier,
for at det finnes håp.

Takk til de som har hjulpet,
til de som har vært der.

Redd, alene, uten håp eller lys.

Dere har reddet et menneskeliv.

Jeg er så takknemlig.

Legg igjen en kommentar

