Goals · Min vei · Spire

January Goals

january

    • Spise tre måltider hver dag
      Dette er viktig for at jeg skal føle meg bra, og derfor viktig for å bli frisk. Dette med mat har ikke vært så lett for meg å få til i denne depresjonen og dette er derfor mitt viktigste mål. Jeg er vanligvis en med mye matglede, og jeg reagerer fort fysisk når jeg ikke får i meg nok mat.
    • Meditere 1 minutt hver dag
      Jeg starter på startstreken, ønsker å få inn vanen med å meditere igjen, men må gjøre det enkelt og overkommelig denne måneden.
    • Gå på tegnekurset hver uke
      Jeg har meldt meg på et tegnekurs, og målet er å møte opp og komme meg gjennom dette hver uke. Alt er en liten kamp nå men for hver ting jeg klarer øker mestringsfølelsen og jeg er på vei mot å bli friskere.
    • Ha daglige, konkrete mål
      «å tømme oppvaskmaskinen», «dra til legen» eller «gå en tur». Dette hjelper meg på vanskelige dager, ved at jeg kan se på listen og komme i gang med noe, og jeg slipper å ta valget der og da på hva jeg burde prioritere eller lignende. Det er godt å komme i gang med noe, og før jeg vet ordet av det føles ting mer okei og overkommelig, og en god dag er i gang.
    • Fokusere på de små tingene og ta en ting av gangen
      En oppgave av gangen, en time av gangen, en dag av gangen.
    • Begynne å jobbe som frivillig
      Jeg er meldt på innføringskurset i Røde Kors, som jeg har vært og måtte utsette gang på gang siden April (!) i fjor, og nå skal jeg endelig komme i gang. Det er bra å fokusere på noe annet enn seg selv i situasjonen jeg er i nå og dette å hjelpe andre er noe jeg brenner for. Jeg vet at dette kan bli givende!

Dette er jo enkle mål, men det er det jeg trenger nå. Og det viktigste nå er at målene er realistiske og heller litt for enkle enn for krevende, så jeg ikke blir overveldet. Jeg skal faktisk på innføringskurset til Røde Kors i dag, så det blir veldig spennende!

Har du noen mål for måneden? Jeg heier på DEG!

12 thoughts on “January Goals

Legg igjen en kommentar

