Depresjon

Ikke i dag

Hei bloggen..

I dag er en vanskelig dag. Det har vært tøft i det siste. Jeg prøver å bygge opp livet mitt igjen, å komme meg ut av denne depresjonen, men det er så hardt. Det føles så håpløst, og jeg er ikke sikker på om det er verdt det, om livet er verdt det. Dagene hvor jeg føler det sånn er så vanskelige. En del av meg vet at det er depresjonen som har tatt over, depresjonen som snakker. Men det føles som den eneste sannheten.

Det å gjøre ting føles uoverkommelig. Jeg har fått til en del. Stått opp, spist frokost, laget meg kaffe. Likevel er alt jeg klarer å se ut av vinduet å kjenne på at jeg orker ikke dette mer. Dette med å leve er så vanskelig. Så vondt. En del av meg vil bare at jeg skal få slippe. Og den delen skremmer meg så enormt, jeg er så redd for den delen. Så redd for at den skal ta over enda mer. For når den delen kommer til overflaten, så mister jeg meg selv. Det er som om alle håp, drømmer, ønsker forsvinner, og alt som er igjen er smerte. Og et ønske om å slippe.

darkclouds

Jeg ønsker ikke å ha det sånn. Jeg savner så enormt å ville noe. Hva som helst. Jeg vil være frisk. Samtidig vil jeg slippe. Det er en konstant drakamp og det føles ut som jeg må sloss med dette for resten av mitt liv. Det er derfor alt kjennes så håpløst. For hvem vil vel leve sånn her?

Jeg vet at man kan bli frisk. At man kan bli bedre. Jeg prøver å holde på det med alt jeg har. Jeg kan ikke synke lenger ned nå, jeg orker det ikke. Det blir for vondt, og mine egne følelser skremmer meg. Jeg er livredd for den jeg blir når jeg selv forsvinner. Jeg vil ikke tape denne kampen.

Jeg kan ikke tape denne kampen.

4 thoughts on “Ikke i dag

  1. Skjønner så godt hva du snakker om! åh, så vondt å høre. Hver så snill, ikke gi opp. Dette klarer du. jeg prøvde å ta livet mitt i august, fordi…mange grunner, men da var det et valg om du skjønner, og at en ikke dør når en minst venter det. men jeg faila. det tok lang tid før jeg var sikker på om jeg var skuffa eller letta, men nå er jeg letta. Jeg er evig takknemlig og glad for å være i live. Jeg sliter enda, og jobber med meg selv hver dag, men når en bra dag kommer er det så verdt det. Å, du må gjerne gjerne skrive med meg på eposten min. Når du er på nippet til å gjøre noe vondt mot deg selv, eller bare ellers. Ikke gi opp! ❤

    Likt av 1 person

    1. Hei kjære deg… Dette var utrolig trist å høre, men takk for at du er så tøff og deler historien din med meg, og er villig til å bruke tiden din på å hjelpe meg! ❤ Du er et godt menneske, og jeg er veldig glad for å høre at du lever og har det bedre! Jeg er helt sikker på at verden er et bedre sted med deg i 🙂 Det går heldigvis bedre med meg igjen, det går mye opp og ned om dagen, men å blogge og skrive i de vanskelige øyeblikkene hjelper meg faktisk, ved at jeg får satt ord på det.. Tusen tusen takk for dine gode ord og støtte i et slikt vanskelig øyeblikk, jeg blir så glad for at det finnes så gode mennesker der ute! Du er flott! Takk ❤

      Lik

Legg igjen en kommentar

