Goals · Min vei

February, 02

I Januar nådde jeg 4/6 mål, og er veldig fornøyd med det. Jeg gjorde det veldig bra på de to siste målene også, selv om jeg ikke kom helt i mål, og jeg fungerer mye bedre nå enn jeg gjorde for bare en måned siden. Jeg har fortsatt mange utfordringer – men det er likevel ett skritt i riktig retning. Det er jeg glad for!
(Innlegget med mine mål for Januar finner du her)

feb.jpg

Denne måneden har jeg satt sammen en liten liste med både mål og det jeg vil kalle fokusområder – ting jeg ønsker å fokusere på og jobbe med i min hverdag.

Mål og fokusområder i Februar:
    • Spise tre måltider hver dag – Mål
      Jeg jobber videre med denne i Februar, det er fortsatt noe jeg må legge mye innsats i for å få til på vanskelige dager.
    • Meditere 5 minutter hver dag – Mål
      Bygger på målet om ett minutt fra forrige måned. Kjenner at hele fem minutter skremmer meg litt, og jeg er redd for å ikke få det til på en vanskelig dag, men det hadde også gitt meg enormt mye om jeg klarer dette! Meditasjon er en av de mest effektive (om ikke den mest effektive) måten å bygge selvdisiplin og fokus på. Dette kommer av at meditasjon i bunn og grunn er en øvelse i å fokusere på noe og man trener derfor opp hjernens evne til dette. Dette kan være en stor hjelp i å lære seg å kontrollere egne tanker, med mer.
    • Få på plass en liten treningsrutine – Mål
      Det trenger ikke å være så mye, men ønsker å komme i gang med dette på en fast basis, slik at jeg får litt treningsrutiner igjen. Savner den gamle, sterke kroppen min.
    • Prioritere det jeg trenger – Fokus
      Jeg har en tendens til å sette alle andre først og meg selv helt sist, og dette ønsker jeg å endre på. Jeg er utrolig dårlig på å si nei, og bruker derfor mye tid på ting jeg ikke gjør for min egen del. I tillegg får jeg mye dårlig samvittighet og lignende kjipe følelser, og kjenner derfor veldig ubehag hver gang jeg prioriterer meg selv. Dette skal jeg øve meg på! Jeg er verdt å prioritere, jeg også. ♥
    • Kosthold – Fokus
      Er allerede i gang med å gjøre en del endringer i kostholdet mitt, og ønsker at det å bruke tid på kosthold og mat skal være en liten rød tråd i Februar. Det er så mye spennende informasjon om dagen vedrørende tarmen og kostholdets effekt på psyken, og jeg har lyst til å lære mer om dette, og prøve å implementere fler av rådene i min hverdag. Det er ikke så lett å legge om slikt, spesielt når man har mye annet som står på samtidig – men jeg kjenner meg veldig motivert for å prøve ut dette og håper at det kan være en del av løsningen for min helse. Jeg elsker jo å lære nye ting, så det er også godt for meg å bruke tid på dette, når jeg klarer det.

Alle disse handler jo i bunn og grunn om, igjen, at jeg ønsker å få det bedre og bli frisk. Men jeg tenker at dette kan også rekke mye lenger enn det – at dette er ting jeg vil ha nytte og glede av å ha jobbet med også når jeg er frisk 

Punktene mine kommer også tilbake til grunnmålet jeg har om å bygge opp grunnmuren min igjen. Dere kan lese mer om dette med menneskers grunnmur i dette innlegget.

Så dette er en måned hvor jeg ønsker å fokusere på meg selv! Jeg vil jobbe med å sette meg selv først og å ta hensyn til meg selv før andre. Dette inngår også i kostholdsfokuset mitt da jeg har en tendens til å gå på akkord med hvordan jeg ønsker å leve (spise) fordi det føles «enklere» i forhold til andre. Det ønsker jeg å slutte med i mye større grad, fordi det gjør at jeg føler meg crap rett og slett. Jeg tror definitivt man har det bedre hvis man klarer å leve i tråd med egne verdier, standpunkt og ønsker.

februar

Har du noe fokus eller mål for Februar?

7 thoughts on “February, 02

Legg igjen en kommentar

