Mood · Tekst

Thursday Scribbles

Planen i dag var å sette sammen et inspirasjonsinnlegg for Februar, men etter å ha endt opp med bildemontasjen nederst måtte jeg bare innse at jeg ikke er helt der i dag.

Jeg er et følelsesmenneske. 
Med det mener jeg ikke at jeg alltid handler ut fra følelser, for det gjør jeg ikke, men at jeg føler ting veldig sterkt. Jeg har sett det har vært skrevet litt om «høysensitive» mennesker og det er vel en kategori jeg kan passe inn i, uten at jeg har vurdert dette noe nøyere. Men ting går veldig innpå meg, og jeg føler alt fra glede, lykke og engasjement til sorg, ubehag og smerte med hele kroppen. Og på en måte er jeg veldig takknemlig for det, for jeg får jo også så utrolig mye godt ut av det! Når jeg har det bra har jeg det utrolig bra. Men det er klart at det ikke er det letteste når man jobber seg ut av en depresjon, for berg- og dalbanen får enormt stor fallhøyde.

Hvilke bilder jeg liker, hvilken musikk jeg hører på, alt – svinger enormt med humøret. Slik er det vel for alle! Men å sette sammen et inspirasjonsinnlegg på en dag hvor jeg ikke er særlig inspirert, går ikke for meg. Eller, det blir ikke særlig bra, for det blir ikke ekte.

Før syntes jeg dette var dumt, det at jeg ble så påvirket av følelsene mine, men nå syntes jeg på en måte det er noe vakkert i det, noe kraftfullt. Vi mennesker er ikke laget for å være roboter. Og jeg tror at hvis man får kontakt med seg selv, hvis man klarer å være seg selv fra innsiden og ut, så er det enorm styrke i det. Det er klart det er vondt midt i en storm, men samtidig er det ekte, genuint, levende. Og det er noe vakkert med det..

Ønsker dere en god torsdag, alle sammen! ♥

Ingen av bildene i dette innlegget er mine.

One thought on “Thursday Scribbles

Legg igjen en kommentar

