Depresjon · Everyday Life · Min vei

Gode øyeblikk

Det er ikke til å skyve under en stol at jeg har mange vanskelige øyeblikk om dagen, mange kamper å kjempe. Men jeg vil også løfte frem at jeg har så mange flere fine øyeblikk også nå! Jeg kjenner at jeg har lyst til ting igjen, og det er så fantastisk godt, jeg kan ikke beskrive det engang. Livet er så mye bedre når man kan kjenne på følelser, ikke bare glede, men også alle de andre følelsene som livslyst, motivasjon, entusiasme, tilfredshet, håp – og også skuffelse, sorg og smerte. Noen ganger kan det verste med en depresjon være apati, når man ikke føler noe som helst. Det er så tomt, fælt. Nå har jeg plutselig øyeblikk hvor jeg sitter å planlegger ting jeg kan finne på, og det er så utrolig godt å ha lyst igjen!

Så i dag sier jeg bare: Takk, takk, takk!

Takk for at jeg lever
Takk for at det finnes ting i livet som gir meg glede igjen
Takk for at verden er så vakker
Takk til alle som hjelper meg gjennom denne perioden
Takk for at maten har fått smak
Takk for at livet kan være bra
Takk for at det finnes så mange gode mennesker
Takk for at på dager som i dag, så føler jeg meg som et menneske igjen 

Jeg gråter nesten av glede her jeg sitter.. Tenk at livet kan være så fint igjen.
Jeg var så redd for at jeg aldri skulle ha det sånn her igjen, kjenne på disse gode følelsene. Og nå sitter jeg altså her og har det bra, og gleder meg over livet. Det er så utrolig fantastisk. 


Jeg vil også rette en stor takk til alle dere fantastiske mennesker som har lagt igjen hyggelige og støttende kommentarer til meg!

Det rører meg at det finnes så mange gode mennesker der ute, som er villige til å bruke noen minutter av sin tid på å gi gode ord til en komplett ukjent – kun for å gjøre dagen til en annen bedre. Det betyr så mye for meg, det gir meg faktisk håp for fremtiden. Verden er et så mye vakrere sted når man drar hverandre opp, og alle dere flotte mennesker er med på å skape en finere verden! Takk, takk, takk ♥

Nå skal jeg kose meg med å lære mer om tarmen og hvordan kroppen fungerer! Det er kanskje ikke noe alle koser seg med, men jeg syntes sånt er utrolig spennende! Og jeg håper at jeg kan få noen gode råd som kan hjelpe kroppen min enda et skritt på veien ut av denne depresjonen. Jeg føler jeg endelig er på et sted hvor jeg i større grad klarer å hjelpe meg selv – og det er så godt.

Håper dere får en knall dag! Jeg heier på dere alle sammen ♥

13 thoughts on “Gode øyeblikk

  1. Så fine ord ❤ kan ikke være lett for deg, men er glad du får til å ta frem de positive tingene også og være takknemlig så mye. Håper bloggen kan hjelpe deg gjennom vanskelige tider også.

    Den boken er forresten veldig bra ! fine bilder 🙂

    Likt av 1 person

  2. Så godt at du klarer å kjenne på de gode følelsene og øyeblikkene, selv om det er mange av de mindre bra stundene også ❤

    Jeg holder på å lese samme bok som deg, veldig spennende å lære mer om tarmen og påvirkning både på kropp og psyke! 🙂

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

