Everyday Life · Min vei

Stronger Than Yesterday

Akkurat nå har jeg det så bra! 

Jeg sitter her med bulletproof kaffen min og kjenner at jeg har lyst til å leve dette livet, denne dagen, dette øyeblikket. Jeg har lyst til å leve, for det er mulig å ha det bra.

Helgen var utrolig tøff, men jeg kom meg gjennom – og jeg kjenner at det har gitt meg enormt med håp! Ikke minst føler jeg meg sterk, jeg føler at jeg kan takle ting, og at jeg kanskje er sterkere enn sykdommene mine. Jeg sitter igjen med en enorm mengde mestringsfølelse og føler virkelig at nå er «the sky is the limit» mulig. Jeg har ikke virkelig følt det slik på så lenge. Jeg har jo prøvd å fortelle det til meg selv om og om og om og om igjen, men det har ikke føltes ekte. Men nå er det et gryende håp inni meg, som sier at kanskje er det mulig å få et godt liv igjen. At kanskje begynner all den harde jobbingen jeg har lagt ned gjennom flere måneder og gi noe tilbake som varer lenger enn ett øyeblikk, lenger enn en time. Som kan gi gode dager, ikke bare stunder.

Jeg kjenner at jeg har fått lysten til å leve tilbake.

Jeg kan komme meg gjennom vanskelige dager, takle alt det vonde, og kanskje til og med slå denne sykdommen. Det er ingenting som hadde vært bedre enn det!

Jeg har jo følt det slik tidligere også, og så forsvinner det igjen. Slik er det jo med en depresjon. Men jeg samler likevel på alle disse øyeblikkene, disse timene hvor jeg har lyst til å leve livet mitt, for de viser at det er mulig å komme dit igjen. Og for hver gang jeg får samlet opp et nytt øyeblikk, en ny time, en ny god dag, føler jeg meg litt sterkere. Litt mer rustet. Ballen har begynt å rulle.. 

Jeg har lyst til å vinne denne kampen. 

Håper uken din starter like bra! Jeg heier på deg ♥

Xoxo, Moni

12 thoughts on “Stronger Than Yesterday

  1. Så utrolig fint å lese! Ta vare på disse følelsene og prøv å ta de frem neste gang alt ikke føles like lyst 💛 Dette klarer du å komme deg ut av 😊 inspirerende og motiverende å lese, har selv utfordringer med depresjon. Du er veldig flink til å skrive og sette ord på følelser 😊

    Likt av 1 person

    1. Åå, tusen takk for en hyggelig kommentar. Dette setter jeg utrolig stor pris på! ❤ Kjedelig å høre at du også har utfordringer med dette, jeg heier på deg! ❤ 🙂

      Lik

Legg igjen en kommentar

