Everyday Life

Green Rush

– Dette innlegget er klargjort på forhånd, da jeg må passe på hvor mye jeg gjør i løpet av en dag. –

Starter dagen med en knallgrønn smoothie, før jeg skal avgårde på Yoga- og Mindfulnesskurset jeg går på en gang i uka nå! Jobber mye med kostholdsendringene mine om dagen, alt fra å lære meg mer til å teste ut hva som fungerer for meg, hva jeg syntes er godt osv. (Mer om hva jeg jobber med nå her). Jeg lager fortsatt litt vel «grumsete» smoothies men jeg tror det er fordi jeg dytter inn så mye forskjellig greens, fra (fryst) spinat og grønnkål til pulver som hvetegress, chlorella og spirulina. Pulverne er noe jeg har stående fra gamle prosjekter som jeg nå endelig gjør et forsøk på å bruke igjen. Og sammen med diverse frukt, litt bær og noen fettkilder, så smaker smoothiene faktisk bare utrolig godt!

Ellers har jeg kuttet ut melk og det meste av sukker, og merker allerede stor forskjell etter bare litt over en uke! Spesielt merker jeg at jeg har byttet ut kaffe latten med bulletproof kaffe (og dermed droppet melka), for det første ser jeg det veldig godt på huden i ansiktet som har reagert, og for det andre er jeg ikke lenger tett i nesa som jeg har vært morgen og kveld i mange måneder nå! Merker med en gang jeg får i meg melk at jeg tetner igjen, så dette må jeg bare holde på til jeg har fått det nok «ut av systemet» til at jeg kan tåle litt igjen.

Jeg jobber fortsatt også med å få i meg tre hovedmåltider om dagen og å planlegge måltidene mine på forhånd slik at de blir noe av selv om jeg skal noe. For bare noen uker siden kunne det å møte noen kreve så mye av meg at det endte opp med å gå på bekostning av at jeg fikk i meg mat, jeg hadde ikke kapasitet til flere ting rett og slett. Og hvis jeg ikke passer på i løpet av dagen faller jeg lett tilbake dit. Hvis jeg blir litt for sliten eller stresset reagerer kroppen min enormt og da orker jeg rett og slett ikke å lage mat og bryr meg heller ikke om jeg får i meg mat – så jeg prøver å planlegge godt så jeg alltid har mat tilgjengelig som jeg kan spise uten noen forberedelser (f.eks. restemat). Men for hver dag jeg kommer gjennom og klarer å få i meg gode, ordentlige måltider er jeg et skritt nærmere en vanlig hverdag! Jeg kjenner også at sultfølelsen begynner å komme tilbake, noe som har vært borte i stor grad under denne depresjonen, så det er fint å kjenne at kroppen «lever» igjen.

I kveld skal jeg på enda et kurs hos Røde Kors, denne gangen er det første del av Grunnkurset i Psykososial Førstehjelp. Det er et av kursene jeg trenger før jeg skal begynne å jobbe som frivillig i Mars, så jeg håper det blir spennende!

Så dette blir en lang dag for meg med «hele» to ting som skjer, men jeg jobber på for at jeg skal få til dagen på en ålreit måte likevel! God onsdag, alle sammen ♥

6 thoughts on “Green Rush

  1. Åå, jeg var nylig på et miniforedrag om førstehjelp, hvor vi snakket masse om psykososial førstehjelp. Veldig spennende og lærerikt – sikkert på at det blir gøy! Kos deg 🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

